ΡΟΝ ΝΤΕΝΙΣ

                                                                   

Γεννημένος τη 1η Ιουνίου του 1947 στο Woking της Αγγλίας, ο Ron Dennis παράτησε το σχολείο στα 16 για να δουλέψει ως βοηθός μηχανικού στο συνεργείο των Thompson & Taylor, που βρισκόταν ακριβώς δίπλα στη παλιά πίστα Brooklands. Παράλληλα, παρακολουθούσε κι ένα μάθημα Μηχανικής στο Τεχνικό Κολέγιο Guildford.

Η καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε όταν η Thompson & Taylor αγοράστηκε από την Chipstead Group και ο Dennis μεταφέρθηκε στην Cooper Car Company, θυγατρική της Chipstead. Αρχικά δούλεψε στη γραμμή παραγωγής μονοθεσίων για τη Formula 2 και τη Formula 3, αλλά όταν έγινε 18 ετών προβιβάστηκε σε μηχανικό της Formula 1 δουλεύοντας μαζί με τον Jochen Rindt. Το 1968 ο Rindt πήγε στη Brabham και ο Dennis τον ακολούθησε. Όταν την επόμενη χρονιά ο Αυστριακός πιλότος έφυγε για τη Lotus ο Jack Brabham διόρισε τον Ron αρχιμηχανικό της ομάδας του, θέση την οποία διατήρησε μέχρι και τα τέλη του 1971 που ο Brabham αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Τότε ο Dennis μαζί με τον φίλο του (κι επίσης μηχανικό) Neil Trundle αποφάσισαν να ιδρύσουν δική τους ομάδα.

Με τη χορηγία της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρίας Motul και τη χρησιμοποίηση δύο μονοθεσίων Brabham BT38, αγορασμένα από τον Ron Tauranac, η νέα ομάδα ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1972 στο Woking και ονομάστηκε Rondel Racing. Ντεμπουτάρισε το Μάρτιο του ίδιου έτους στο Mallory Park με οδηγούς τους Carlos Reutemann και Bob Wollek, με τον Αργεντινό πιλότο να τερματίζει τρίτος. Αργότερα, στην ομάδα προστέθηκε και τρίτος οδηγός, ο Henri Pescarolo, όμως η Rondel Racing αντιμετώπιζε πολλά μηχανικά προβλήματα στα μονοθέσιά της. Στον αγώνα του Nurburgring, ξεκίνησε να τρέχει με την ομάδα και ο Derek Bell, ο οποίος μάλιστα τερμάτισε δεύτερος, αλλά η πρώτη νίκη της Rondel Racing ήρθε τον Αύγουστο από τον Pescarolo που κέρδισε το Μεσογειακό GP στην Enna. Την ίδια σαιζόν η ομάδα κέρδισε και τον αγώνα στο Hockenheim με τον Αυστραλό Tim Schenken. Ο Ron περιορίστηκε σε καθαρά διοικητικές δραστηριότητες μετά από ένα άσχημο ατύχημα που είχε με το αυτοκίνητό του στα μέσα του 1972, αλλά αυτή του η "ατυχία" του έδωσε την ευκαιρία να εστιάσει στο μεγάλο του ταλέντο: τα διοικητικά της ομάδας. Σύντομα άρχισε να σχεδιάζει τα δικά του μονοθέσια και πριν τελειώσει η χρονιά είχε ήδη αναθέσει στον Ray Jessop της κατασκευή ενός μονοθεσίου F2 που θα έτρεχε το 1973 με τα χρώματα της Motul.

Πράγματι, η έναρξη του πρωταθλήματος F2 βρήκε την ομάδα του Dennis να εκπροσωπείται από πέντε Motul M1, εκ των οποίων εκείνη του Pescarolo κέρδισε στον δεύτερο μόλις αγώνα (στο Thruxton) ενώ τον Σεπτέμβριο επιτεύχθηκε και δεύτερη νίκη από τον Schenken, στο Norisring. Στη διάρκεια της σαιζόν ο Dennis ανέθεσε στον Jessop την κατασκευή του πρώτου μονοθεσίου Rondel F1 το οποίο δυστυχώς δεν έτρεξε ποτέ γιατί ξέσπασε η πετρελαϊκή κρίση του 1973 και η Motul σταμάτησε τις αγωνιστικές της δραστηριότητες. Τελικά το μονοθέσιο F1 έμεινε στην ιστορία με το όνομα Token F1, που προερχόταν από τα επίθετα των ανθρώπων που ανέλαβαν την ολοκλήρωσή του: ο δικός μας TOny Vlassopoulos και ο Βρετανός KEN Grob. Το 1975 ο Ron Dennis ίδρυσε μια νέα ομάδα, την Project-3, η οποία αρχικά ανέλαβε τα μονοθέσια της BMW στη κατηγορία Junior της Formula 2 και αργότερα την ομάδα της ICI March. Η ομάδα όμως που πραγματικά ανέδειξε τα ηγετικά προσόντα του χαρισματικού Dennis ήταν η Project-4 που κυριάρχησε όχι μόνο στη Formula 2 αλλά και στη Formula 3 και στο πρωτάθλημα Procar. Οι Chico Serra και Stefan Johansson κέρδισαν με αυτήν τους τίτλους της Formula 3 το 1979 και το 1980, αντίστοιχα, ενώ ο Niki Lauda κέρδισε τον τίτλο στα Procars το 1980.

Τον Σεπτέμβριο του 1980, η Marlboro που ήταν βασικός χορηγός τόσο της Project-4 όσο και της McLaren, πρωτοστάτησε ώστε οι δυο ομάδες να συγχωνευθούν. Η συγχώνευση τελικά έγινε και η νέα ομάδα ονομάστηκε McLaren International Ltd. Ο Dennis ανέλαβε την αποκλειστική διοίκησή της το 1981 αλλά το 1982 έβαλε συνεταίρο τον Mansour Ojjeh, με τον οποίον ίδρυσαν την TAG Turbo Engines. O Mansour ήταν εκείνος που ουσιαστικά χρηματοδότησε την κατασκευή των κινητήρων TAG-Turbo, με τους οποίους η McLaren έγραψε ιστορία κατακτώντας τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα τόσο το 1984 με τον Niki Lauda όσο και το 1985 και 1986 με τον Alain Prost. Το 1987 η TAG Turbo Engines διαλύθηκε οριστικά. Όμως, υπό τη μαεστρική καθοδήγηση του Dennis η McLaren υπέγραψε συμβόλαιο με τη Honda και σημείωσε το εκπληκτικό σερί των τεσσάρων νταμπλ από το 1988 έως και το 1991, με οδηγούς τους Senna και Prost. Το 1992 η Williams έβαλε τέλος στη πολυετή κυριαρχία της McLaren και ο Dennis πέρασε μερικά δύσκολα χρόνια μέχρι να την ξαναφέρει στη κορυφή της Formula-1. Τελικά το κατάφερε τη διετία 1998-1999, όπου η McLaren με τη συνεργασία της Mercedes κατέκτησε και τα 2 πρωταθλήματα Οδηγών (με τον Mika Hakkinen) κι ένα Κατασκευαστών (το 1998). Με τον Ron Dennis στο... τιμόνι της, η McLaren International έχει κατακτήσει 7 από τα 8 συνολικά της πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 9 από τα συνολικά της 11 πρωταθλήματα Οδηγών. Το 1999 ο Ron πούλησε στη DaimlerChrysler ("μαμά" εταιρία της Mercedes) το 10% του μεριδίου του από τις μετοχές του στη McLaren, το οποίο μερίδιο πριν τη συναλλαγή αντιστοιχούσε στο 40% της αγγλικής ομάδας.

Από το 1989 ο Ron Dennis είναι επίσης συνιδρυτής της περίφημης McLaren Cars η οποία σχεδίασε και κατασκεύασε το επαναστατικό υπεραυτοκίνητο δρόμου McLaren F1 (1994). Μάλιστα το 1995, κατόπιν έντονης λαϊκής απαίτησης, κατασκευάστηκε και η αγωνιστική έκδοση GTR η οποία προοριζόταν κυρίως για ιδιωτικές συμμετοχές στο πρωτάθλημα Global Endurance GT. Το F1 GTR όχι μόνο κυριάρχησε από τη πρώτη κιόλας σαιζόν στα GT αλλά έγινε και το πρώτο αυτοκίνητο που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans στο ντεμπούτο του, επίσης το 1995. Το αυτοκίνητο συνεχίζει να συμμετέχει με επιτυχία σε αγώνες παρόλο που η παραγωγή του σταμάτησε οριστικά τον Ιούνιο του 1998. Ο διάδοχός του έχει αρχίσει ήδη να σχεδιάζεται και θα αποτελέσει προϊόν συνεργασίας της McLaren με τη Mercedes. Εικάζεται πως θα είναι ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί ποτέ στη κατηγορία των super-cars (όπως άλλωστε ήταν και το McLaren F1) με τεχνολογία που θα έρχεται κατευθείαν από τη Formula 1. Προς το παρόν το project ονομάζεται SLR. Ο Ron Dennis είναι πρόεδρος και ηγετικό στέλεχος της TAG McLaren Group (στην οποία ανήκει η McLaren Cars), της TAG McLaren Marketing, της TAG Electronic Systems, της McLaren Composites, της WMM, της Lydden Circuit και της Absolute Taste. Και όλα αυτά παράλληλα με την ηγεσία της McLaren International στη Formula

                                                                                                                                                                                                        ΑΡΧΙΚΗ