Το κράνος

Κεντρική Βασικοί κανόνες Ιστορικά στοιχεία Δραστηριότητες Σύνδεσμοι Πληροφορίες

ΒΑΖΕΤΕ ΤΑ ΚΡΑΝΗ ΣΑΣ

Οι τραυματισμοί της κεφαλής είναι οι κυριότεροι λόγοι θανάτων και αναπηρίας μηχανοκίνητων δικύκλων.

Στα παιδιά δυστυχήματα λόγω ποδηλάτων, είναι οι κυριότεροι λόγοι τραυματισμών.

Η υποχρέωση δια νόμου του κράνους στους μοτοσικλετιστές αυξάνει ουσιαστικά τη χρήση του κράνους. Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ότι έτσι μειώνονται κατά 41% οι τραυματισμοί της κεφαλής και κατά 20% οι θάνατοι.

Οι πιο σημαντικές αιτίες ατυχήματος με μηχανοκίνητα δίκυκλα είναι:

  • 1. Η ελαττωμένη ικανότητα οδήγησης και η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά του αναβάτη.

  • 2. Η έλλειψη υπευθυνότητας των οδηγών αυτοκινήτων και της Πολιτείας.

Α. Ελαττωμένη ικανότητα οδήγησης - υπερβολική ταχύτητα - απειρία - ελλιπής εκπαίδευση - άγνοια του Κ.Ο.Κ, είναι παράγοντες που συνιστούν αιτίες τροχαίων ατυχημάτων. Η εμπειρία κατά την οδήγηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποφυγή ατυχήματος, γιατί μαθαίνουν να μην υποτιμούν τους κινδύνους, να τους αποφεύγουν και να τηρούν τον Κ.Ο.Κ.

Β. Ριψοκίνδυνη συμπεριφορά. Ριψοκίνδυνη συμπεριφορά είναι η συμπεριφορά του μοτοσικλετιστή που, όταν οδηγεί το δίκυκλό του, αυτή συνιστά κίνδυνο για τον οδηγό και τους άλλους. Σαν τέτοιες είναι: Η μη χρήση κράνους. Η πλειοψηφία των νέων θεωρεί ότι το κράνος περιορίζει την θέα και την ελευθερία κατά την οδήγηση, ή ότι θα τους χαλάσει τα μαλλιά. Οι περισσότεροι το φέρνουν μαζί τους μόνο για να αποφύγουν την κλήση της τροχαίας. Η μεταφορά αντικειμένων ή περισσοτέρων ατόμων από αυτό που προβλέπει η άδεια οδήγησης. Αυτό έχει ως συνέπεια να μεταβάλλεται και να χάνεται η οδηγητική συμπεριφορά του δικύκλου και να είναι ευάλωτος ο οδηγός στις ανωμαλίες του οδοστρώματος ή στην ξαφνική αλλαγή του αέρα λόγω διερχομένων Ι.Χ. Οι επικίνδυνοι ελιγμοί ως επιβεβαίωση της ενηλικίωσής τους (κόντρες -σούζες), οι ελιγμοί ανάμεσα στα αυτοκίνητα, είναι παράγοντες σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Γ. Έλλειψη υπευθυνότητας των οδηγών αυτοκινήτων. Η έλλειψη αισθήματος ευθύνης μίας μερίδας οδηγών αυτοκινήτων, που αισθάνονται αρκετά ισχυροί και ασφαλείς μέσα στα οχήματά τους, έτσι, ώστε να παραβιάζουν συστηματικά και συχνά προκλητικά την προτεραιότητα των οδηγών των μηχανοκίνητων δικύκλων, μπορεί να γίνει αιτία ατυχήματος: Το πέταγμα αντικειμένων ή τσιγάρου στο δρόμο. Οι απότομες και απρόβλεπτες αλλαγές πορείας ή οι ελιγμοί, ή το απότομο άνοιγμα της πόρτας του οχήματος. Όλα τα παραπάνω μπορούν να προκαλέσουν τροχαίο ατύχημα στους αναβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων.

Δ. Ο ρόλος της Πολιτείας είναι τεράστιος όσον αφορά στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Η κακή συντήρηση των δρόμων (κακός τάπητας -λακκούβες - απότομες στροφές- κατακράτηση νερών στους δρόμους) είναι αιτία πρόκλησης ατυχήματος.

Τι πρέπει να γίνει;

  • Εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με στόχο τις ομάδες πληθυσμού που χρησιμοποιούν περισσότερο τα δίκυκλα, μηχανοκίνητα ή όχι. Επίσης ευαισθητοποίηση των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου για τους κινδύνους που διατρέχουν οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλατιστές

     

  • Εφαρμογή νόμων για υποχρεωτική τοποθέτηση κράνους

     

  • Τήρηση προτύπων για τα κράνη μοτοσυκλετιστών

     

  • Τιμωρητικές ποινές για τη μη τήρηση των νόμων σχετικά με τα κράνη

Φόρεσε το κράνος

Διαφήμιση Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών

Μια ιστορία