|
ANGELO SALA
(1576 - 1637)
Αυτοδίδακτος χημικός, πειραματίστηκε με τα άλατα
του αργύρου και το 1614 δημοσίευσε ότι ο
νιτρικός άργυρος και το χαρτί που ήταν
τυλιγμένος, μαύρισαν εξαιτίας του ήλιου.
Παρόμοιες παρατηρήσεις είχε κάνει και ο Robert
Boyle άλλα είχε δώσει την λανθασμένη εξήγηση,
ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας του αέρα και όχι
εξαιτίας του ηλιακού φωτός.
|
|
JOHANN HEINRICH SCHULZE (1687
- 1744)
Γερμανός καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Altdorf
απέδειξε πειραματικά ότι ο νιτρικός άργυρος
μαυρίζει στο φως και όχι εξαιτίας της
θερμότητας. Και είναι ο πρώτος που έκανε
φωτογράμματα με μάσκες από χαρτί. Τα
αποτελέσματα του ήταν προσωρινά γιατί δεν είχε
βρει τρόπο να στερεώνει τις εικόνες του. Οι τόσο
σημαντικές παρατηρήσεις του, που άνοιξαν τον
δρόμο για την ανακάλυψη της φωτογραφίας, δεν
έγιναν γνωστές παρά μόνο μετά τον θάνατό του.
|
|
CARL WILLIAM SCHEELE
(1742-1786)
Σουηδός επιστήμονας, στην ουσία αυτοδίδακτος.
Δουλεύοντας βοήθος σε φαρμακείο έδειξε το
ταλέντο του στη χημεία από πολύ νωρίς. Παρόλο
που του προτάθηκε να συνεχίσει τις σπούδες του
στο Λονδίνο ή στο Βερολίνο λειτούργησε ένα
φαρμακείο στο Kφping που έζησε όλη του την ζωή
και εκεί έκανε όλες τις σημαντικές ανακαλύψεις
του. Τόν ενδιέφεραν τα θέματα της Χημικής
ανάλυσης. Ασχολήθηκε και με τη δράση του φωτός
στα άλατα του αργύρου, και άνοιξε τον δρόμο για
τη χημεία της φωτογραφίας καθώς τα πειράματα
περιγράφονται και καταγράφονται με πιο
επιστημονικό τρόπο και η δημοσιεύση τους
αποτελεί δυνατό όπλο στα χέρια των επόμενων
ερευνητών.
|
|
JOSEPH NICEPHORE NIEPCE (1765-1833)
Δεν είναι περίεργο που την πρώτη φωτογραφίκη
εικόνα την σταθεροποίησε αυτός ο Γάλλος
πολυπράγμων εφευρέτης, το 1826.Την μεθόδο του
την όνόμασε "ηλιογραφία" και προσπαθούσε από το
1814 να πετύχει κάτι αντίστοιχο. Πρακτικά η
μεθοδός του ήταν δύσχρηστη, γιατί απαιτούσε
μεγάλους χρόνους έκθεσης (είναι χαρακτηριστική η
8ωρη έκθεση που χρειάστηκε η πρώτη γνωστή σε
εμάς, φωτογραφία του). Το συμβόλαιο συνεργασίας
που υπέγραψε το 1829 με τον Daguerre, αποτελεί
ορόσημο για την φωτογραφία, παρόλο που ο
Daguerre ανάπτυξε μια δικιά του φωτογραφική
μέθοδο, μετά τον θάνατο του Niepce το 1833.
|
|
THOMAS WEDGWOOD (1771-1805)
Παρά τα προβλήματα υγείας και την διακοπή των
σπούδων του ,ο ιδιοφυής γιός του γνωστού
κεραμίστα Josef Wedwood, πειραματίζετε με τον
νιτρικό άργυρο με σκοπό να καταγράψει
φωτογράμματα και εικόνες από την camera opscura.
Tα καταφέρνει με την βοήθεια του φίλου του Davy,
έναν απο τους σημαντικότερους χημικούς όλων των
εποχών. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι δεν μπόρεσε να
βρεί τρόπο να στερεώσει τις εικόνες του, και
είχε την ατυχία λόγω των προβλημάτων της υγείας
του, η ζωή του να είναι σύντομη. Έτσι τις
είκονες του, (οι περισσότερες φωτογράμματα)
μπορούσε να τις παρατηρεί μόνο κάτω από πολύ
χαμηλό φώς, γιατί διαφορετικά μαύριζαν.
|
|
SIR HUMPHRY DAVY (1778-1829)
Το χημικό μυαλό, φίλος και βοηθός του Wedgwood
στις προσπάθειες του. Το 1802 δημοσίευσαν τα
αποτελέσματα των πειραματισμών τους και ο Davy
τα παρουσίασε στην Royal society. Παρόλο που ο
Davy έλυσε διάφορα προβλήματα και έκανε πολλές
σημαντικές ανακαλύψεις στη χημεία, δεν μπόρεσε
ούτε αυτός να λύσει το πρόβλημα της στερέωσης
των εικόνων.
|
|
LOUIS JACQUES MANDE DAGUERRE
(1787-1851)
Ξεκίνησε σαν αρχιτέκτονας, μετά ζωγράφος και
κατασκευαστής θεατρικών σκηνικών, δική του
επινόηση είναι το diorama. Χρησιμοποιούσε πολύ
συχνά την camera obscura σαν βοήθημα στην
ζωγραφική του και του έγινε έμμονη ιδέα να
καταγράψει τις εικόνες με κάποιο χημικό και
εύκολο τρόπο. Το 1826 έμαθε για τα πειράματα του
Niepce και το 1829 υπέγραψε μαζί του ένα
συμβόλαιο συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας
φωτογραφικής μεθόδου. Μετά τον θάνατο του Niepce
συνέχισε μόνος του και με επιμονή ανακάλυψε μια
διαφορετική μέδοθο, πρακτικότερη, που την
ονόμασε Daguerreotype. Η ανακοίνωση της μεθόδου
του στην Γαλλική ακαδημία επιστημών τον Αύγουστο
του 1839 από τον Arago, η αγορά της μεθόδου από
την Γαλλική κυβέρνηση και το "δωρισμά" της σε
όλο τον κόσμο, θεωρείται η επίσημη αρχή της
φωτογραφίας και χάρισε στον Daguerre κύρος και
χρήματα.
|
|
SIR JOHN FREDERICK WILLIAM HERSCHEL
(1792-1871)
Θα μπορούσε να τα έχει κάνει όλα για την
εφεύρεση της φωτογραφίας μόνος του, αλλά αυτός ο
πολυτάλαντος " sportsman " των επιστημών, την
χρειάζονταν μάλλον λιγότερο από όλους τους
άλλους, καθώς ανάμεσα στα πολλά ταλέντα του
περιλαμβάνονταν και το πολύ καλό σχέδιο. 'Ηδη
απο το 1819 ανακαλύπτει την ιδιότητα του
θειοθειικού νατρίου (hypo) να διαλύει τα άλατα
του αργύρου και είναι αυτός που λύνει με αυτό
τον τρόπο το πρόβλημα στερέωσης των εικόνων στον
φίλο του Talbot. Είναι αυτός που πρωτοαναφέρετε
στον όρο "φωτογραφία" και στους όρους" αρνητικό"
και" θετικό". Πρώτος αυτός φωτογραφίζει σε
γυάλινο αρνητικό και τέλος ανακαλύπτει και μια
διαφορετική φωτογραφική μέθοδο την "κυανοτυπία".
Η επικοινωνία του με όλους τους σημαντικούς
επιστήμονες του καιρού του στην Ευρώπη και οι
καινούργιες ιδέες του σε πολλούς επιστημονικούς
τομείς, τον κάνουν αδιαφιλονίκητο αρχήγο μιας
ανανεωτικής τάσης στους Αγγλικούς και
ευρωπαικούς επιστημονικούς κύκλους του 19ου
αιώνα.Περισσότερα...
|
|
WILLIAM HENRY FOX TALBOT (1800-1877)
Φιλόλογος, Αιγυπτιολόγος, μαθηματικός,
κλασικιστής, φυσικός, μεταφραστής της
σφηνοειδούς γραφής των Χαλδαίων, με τις
εφευρέσεις του στην φωτογραφία έβαλε τις βάσεις
για την ανάπτυξη αυτής της τέχνης και επιστήμης,
για τα επόμενα 150 χρόνια. Μετά από ένα ταξίδι
στη Ιταλία όπου χρησιμοποίησε μια camera lucida
για να σχεδιάσει διάφορα τοπία της λίμνης Como
και την δυσκολία που είχε στο σχέδιο, αποφάσισε
να βρεί έναν πιό εύκολο τρόπο να καταγράφει
εικόνες. Και το πέτυχε σχετικά σύντομα, ήδη το
1835 καταφέρνει να φωτογραφήσει το πρώτο
αρνητικό, το γνωστό παράθυρο. Μεγάλη του
ανακάλυψη η ύπαρξη της "λανθάνουσας εικόνας" που
μειώνει πάρα πολύ τους χρόνους έκθεσης. Με την
βοήθεια του φίλου του Herschel τις συμβούλες και
τις παρενέσεις του, φτάνει σε εντυπωσιακά
απότελεσμα που τα ανακοινώνει τον Ιανουάριο του
1839 στην royal society. Από τότε Άγγλοι και
Γάλλοι διαφωνούν για το ποιός πρωτοανακοίνωσε
την ανακάλυψη της φωτογραφίας.
|
|
HERCULES FLORΕNCE (1804 - 1879)
Λίγα πράγματα είναι γνωστά για την ζωή του .Το
1824 βρίσκεται στην Βραζιλία και συμμετέχει σε
μια επιστημονική αποστολή στον αμαζόνιο.Εκεί τόν
πρωτοαπασχολεί να βρεί τρόπους να καταγράψει
φωτογραφικά τις εικόνες του ταξιδιού του. Από το
1830 αφιερώνεται στην μελέτη και στους
πειραματισμούς σχετικά με την φωτογραφία και
δίνει στο δικαιώμα στην Βραζιλία να διεκδικει
ότι είναι ένας από τους τόπους που ανακαλύφθηκε
η φωτογραφία.
|
|
HIPPOLYTE BAYARD (1807 - 1887)
Ο πιο αδικημένος πρωτεργάτης της φωτογραφίας.
Ανακάλυψε μια απευθείας θετική φωτογραφική
μέθοδο. Ήταν ο πρώτος που έκανε μια φωτογραφική
έκθεση (και μάλιστα για φιλανθρωπικούς σκοπούς),
ό πρώτος που συνδύασε δύο αρνητικά για μια
φωτογραφία. Η υπαλληλική σχέση του με το Γαλλικό
κράτος και μια βοήθεια 500 φράγκων που πήρε από
τον Arago σαν βοήθεια για την ανάπτυξη της
μεθόδου του, απέτρεψαν το να είναι αυτός που θα
ανακοίνωνε την εφεύρεση της φωτογραφίας στην
Γαλλίκη ακαδημία επιστημών. Η απογοήτευση και η
στεναχώρια του ήταν απόλυτα δικαιολογημένες.
|
|
ANNA ATKINS (1799- 1871)
Μπορούμε να την θεωρήσουμε σαν την πρώτη γυναίκα
φωτογράφο. Σπούδασε βοτανολογία σε μια εποχή που
η πρόσβαση στην επιστήμη και στις σπουδές για
τις γυναίκες, ήταν σχεδόν αδύνατη. Το 1841 ήρθε
σε επαφή με Talbot τον που ήταν φίλος του πατέρα
της. Αμέσως κατάλαβε τις δυνατότητες που έδινε η
φωτογραφία στην επιστημονική έρευνα και
καταγραφή. Δούλεψε με την μέθοδο της κυανοτυπίας
- μια τεχνική που μόλις είχε ανακαλύψει ο John
Herschel - που μάλλον της είχε φανεί ευκολότερη.
Χάρη στην σταθερότητα της κυανοτυπίας σώζονται
πολλές από τις εικόνες της. Τον Οκτώβριο του
1843 έγινε η πρώτη έκδοση του βιβλίου της
"British Algae:Cyanotype Impressions" που
ολοκληρώθηκε σε μια περίοδο 10 χρόνων και
προηγήθηκε του "The Pencil of Nature" του Talbot
και είναι η πρώτη φωτογραφική έκδοση.
|