Η εξέλιξη της φωτογραφικής μηχανής

 

Αρχική Σελίδα

Προϊστορία της φωτογραφίας

Πρωτοπόροι της φωτογραφίας

Έλληνες Φωτογράφοι

Ο φακός

Άρθρα

Γλωσσάριο

φωτογραφικά αφιερώματα

Επικοινωνία

 

 

 

 

 

  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΝΟΣ

 


    Η φωτογραφική του σταδιοδρομία ξεκινά από την φωτογραφική λέσχη του σχολείου του, σε ηλικία μόλις δεκατριών ετών, και μέσα σε μερικά χρόνια εξελίσσεται σε επαγγελματική του δραστηριότητα. Σπουδάζει Αγγλική φιλολογία και λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, από το οποίο και αποφοιτά το 1955. Λίγα χρόνια μετά και σε ηλικία δεκαεννέα ετών, προσλαμβάνεται ως επίσημος φωτογράφος της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστώνης, στην περιοχή Tanglewood, για το καλοκαιρινό της φεστιβάλ.
    Μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής του θητείας, μετακομίζει στη Νέα Υόρκη. Εκεί όπου ασκεί το φωτογραφικό επάγγελμα ως ελεύθερος επαγγελματίας, εργαζόμενος για λογαριασμό των περιοδικών Esquire, Life, και Look. Το 1961, και σε ηλικία 27 ετών, εκδίδεται το πρώτο του βιβλίο «Portrait of A Symphony», με θέμα και εικόνες από τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης. Στα τέλη του ίδιου έτους ταξιδεύει για πρώτη φορά ως νεαρός φωτογράφος στον τόπο καταγωγής του, την Ελλάδα, με την δίψα να γνωρίσει τον τόπο που είχε ακούσει μόνον από τις ιστορίες της οικογένειάς του για τη ζωή «στο χωριό».
    Αρχικά, σχεδιάζει να περάσει δύο μήνες, με σκοπό να μαζέψει υλικό για την έκδοση βιβλίου. Τελικά, παραμένει τρία ολόκληρα χρόνια, κρατώντας ένα μικρό διαμέρισμα στην Αθήνα και ταξιδεύοντας στην ύπαιθρο σε αναζήτηση φωτογραφιών. Καρπός της παραμονής του αυτής ήταν το λεύκωμα/βιβλίο "A Greek Portfolio", που δημοσιεύτηκε/εκδόθηκε το 1972, που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στους Ελληνοαμερικανούς επισκέπτες. Πρόκειται για μια σειρά ασπρόμαυρων φωτογραφιών της Ελλάδας του
1960, όπου αποτυπώνονται τοπία, πρόσωπα και σκηνές απλών ανθρώπων της ελληνικής υπαίθρου.
   Ο Κωνσταντίνος Μάνος μας επισημαίνει την απουσία από τις φωτογραφίες αυτές του ήλιου: «Ήμουν ένας πολύ σοβαρός νεαρός τότε και ήθελα οι φωτογραφίες να είναι πολύ σοβαρές και να αποτυπώνουν το βάθος και τη σοβαρότητα αυτών των ανθρώπων». Το βιβλίο κερδίζει διακρίσεις στην Arles και στο Φεστιβάλ Βιβλίου της Λειψίας (Leipzig Book Fair). Το 1963, ο Κωνσταντίνος Μάνος γίνεται μέλος του πρακτορείουΜagnum Photos.
 

Πίσω                                                                         Φωτογραφικό Υλικό Κ.Μάνου