ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ...


    Όλα ξεκίνησαν το 1957 σε έναν κινηματογράφο του New Jersey, τότε που ο James Vicary αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα: κατά τη συνολική διάρκεια της υπό προβολή ταινίας, στην οθόνη θα εμφανίζονταν σε συνεχή επανάληψη οι φράσεις ¨Eat Popcorn” και ¨Drink Coca Cola” σε χρονική διάρκεια 0.003 sec. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Vicary, σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων Popcorn κατά 58% και της Coca Cola κατά 18%.

    Το πείραμα του Vicary χαρακτηρίστηκε ήδη από τότε ως μη έγκυρο επιστημονικά, έγινε όμως η αφορμή για να διαδοθεί η έννοια της υποσυνείδητης επικοινωνίας στο ευρύ κοινό, μέσω του best seller του Vance Packard με τίτλο ¨The Hidden Persuaders¨. Η  συζήτηση γύρω από το θέμα των υποσυνείδητων μηνυμάτων άρχισε να διαδίδεται στα media και να διεγείρει την περιέργεια του κοινού, που ως γνωστόν ενδιαφέρεται για ζητήματα που δεν έχουν πλήρως διερευνηθεί και αποκωδικοποιηθεί επιστημονικά.

    Παρόλα αυτά, ο ίδιος ο Vicary παραδέχτηκε σε συνέντευξή του το 1962 στο Advertising Age ότι το πείραμά του ήταν κατασκευασμένο.

 

 

 

 

 


• Κεντρική • Πώς ξεκίνησε... • Σύλληψη Μηνυμάτων • Διαφήμιση • Ηχητική Επικοινωνία • Τρόπος Δράσης • Έρευνες • links • Φωτογραφίες • Πηγές πληροφόρησης • Επικοινωνία •