Θα είμαι καλός στις πράξεις;

 

Κεντρική Το νέο μου σπίτι Τα πρώτα γράμματα Ακονίζω το μυαλό μου Μελετώ μόνος μου Παίζω και μαθαίνω Επικοινωνία
   

  Συχνές ερωτήσεις και ανησυχίες

 

Μετράει ακόμα με τα δάχτυλα και οι νοεροί υπολογισμοί του φαίνονται πολύ δύσκολοι.

Μην ανησυχείτε, εάν οι νοεροί υπολογισμοί δεν έχουν κατακτηθεί πλήρως. Η δεξιότητα των παιδιών της πρώτης Δημοτικού να υπολογίζουν με το νου αφαιρέσεις και προσθέσεις απαιτεί αρκετό χρονικό διάστημα να κατακτηθεί πλήρως. Δεν αποθαρρύνουμε τον υπολογισμό αυτών με τα δάχτυλα ή με το αριθμητήριο, ωστόσο επιδιώκουμε τη συνεχή εξάσκηση του παιδιού, ώστε να εξοικειωθεί περισσότερο.

 

Είναι ανησυχητικό που γράφει ανάποδα τους αριθμούς;

Η γραφή των αριθμών με αντίστροφη φορά είναι συνήθης στα παιδιά της πρώτης Δημοτικού.  Με παιχνίδι μνήμης μπορούμε να βοηθήσουμε το πρωτάκι μας να θυμάται ποιοι αριθμοί κοιτούν προς τα δεξιά και ποιοι προς τα αριστερά.

Παρόλα αυτά, είναι καλό να έχουμε υπόψη μας ποια είναι η στιγμή που πρέπει να επέμβουμε πιο δραστικά.

Οι συνηθέστερες δυσκολίες :

  • Δυσκολία στην τέλεση απλών μαθηματικών πράξεων: Το παιδί επιμένει να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του για να μετρήσει ή χρειάζεται πολύ χρόνο προκειμένου να ολοκληρώσει μια απλή πράξη.

  • Το παιδί δυσκολεύεται στην αφαίρεση περισσότερο απ' ό,τι στην πρόσθεση.

  • Συχνά το παιδί δυσκολεύεται να προσανατολιστεί στο χώρο, ενώ μπερδεύει το δεξιά με το αριστερά.

  • Δυσκολεύεται στην αντίληψη και κατανόηση ποσοτήτων και μεγεθών.

  • Η εξάσκηση και η μελέτη δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

  • Δεν ξέρει ποια πράξη να χρησιμοποιήσει για να λύσει προβλήματα.

Δυσκολίες, όπως οι παραπάνω, που παρατηρούνται μέχρι και το τέλος της Α΄Δημοτικού, περίπου, και μετά, θα πρέπει να θορυβήσουν τον γονιό, ο οποίος δεν θα πρέπει να προβεί σε λανθασμένες και πρόχειρες διαγνώσεις, αλλά να έρθει αμέσως σε επαφή με τον εκπαιδευτικό του παιδιού και στη συνέχεια να αποδεχθεί το γεγονός ότι αν τελικά το παιδί όντως έχει ειδικές μαθησιακές ανάγκες, θα πρέπει να αρχίσει να ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ με ολόκληρη την διεπιστημονική ομάδα που θα είναι υπεύθυνη για την πρόοδο του παιδιού και για την κατάκτηση των δεξιοτήτων της ανάγνωσης και της γραφής.

 

Η γνώμη και η συμβολή του γονέα κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία για την ΕΓΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ δυσκολιών ανάγνωσης αλλά και για την ΕΠΙΤΥΧΙΑ κάθε εκπαιδευτικής παρέμβασης.