ÅñãáóôÞñéï
  ÊïéíùíéêÞò & ÓõíáéóèçìáôéêÞò
             ÁíÜðôõîçò

 
 

Συμβαίνει Τώρα!

Για Γονείς

Συμπεριφορά -

Συμπεριφορά +

Κατανόηση

Υπεύθυνος Γονιός

Κατανόηση εαυτού

Ενθάρρυνση

Επικοινωνία

Συνέπειες

Πεποιθήσεις

Για Παιδιά

ταυτότητα

φιλία

Συν-Δεθείτε!

Σε ενδιαφέρει?!

Επικοινωνήστε

 

 

 

 


  ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ
 ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ      ΤΗΣ   ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΤΩΝ  ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

 

1.

 

 

Για να αποδώσουμε στο ρόλο μας σαν γονείς, χρειάζεται υπομονή. Προχωρήστε με μικρά βήματα.

 

2.

Η απελευθέρωση που στηρίζεται στις δημοκρατικές αρχές, κάνει όλα τα  μέλη της οικογένειας περισσότερο υπεύθυνα και ικανά.

3.

Οι δημοκρατικές διαδικασίες βασίζονται στην ισοτιμία και τον αμοιβαίο σεβασμό.

4.

Οι δημοκρατικές διαδικασίες παρέχουν το δικαίωμα της εκλογής.

 

5.

Κάθε εκδήλωση της συμπεριφοράς έχει ένα κοινωνικό σκοπό. Οι σκοποί της αρνητικής συμπεριφοράς είναι: άτοπη προσοχή, αγώνας υπεροχής, εκδίκηση και επίδειξη ανικανότητας.

6.

Οι αντιδράσεις και τα συναισθήματά σας, εξαιτίας της αρνητικής συμπεριφοράς του παιδιού, δείχνουν τον σκοπό αυτής της συμπεριφοράς.

7.

Ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να επηρεάσουμε τη συμπεριφορά του παιδιού, είναι να αλλάξουμε τη δική μας συμπεριφορά. Τα υπεύθυνα παιδιά διαμορφώνονται από υπεύθυνους γονείς.

8.

Όταν το παιδί φέρεται αρνητικά, αντιδράστε με απροσδόκητο τρόπο, δηλ. σκεφτείτε και κάντε ακριβώς το αντίθετο από ό,τι θα κάνατε συνήθως (δηλ. από κείνο που περίμενε από εσάς το παιδί).

9.

Δείξτε ότι εκτιμάτε τις θετικές εκδηλώσεις του παιδιού, εκτός από τις περιπτώσεις που αποσκοπούν μόνο στο να τραβήξουν την προσοχή σας.

 

10.

Αποσυρθείτε από τον αγώνα υπεροχής.

11.

Επειδή η αντεκδίκηση προκαλεί παραπέρα εκδίκηση, μην ανταποδίδετε το χτύπημα στο εκδικητικό παιδί. Δείξτε καλή θέληση για να βελτιώσετε τη σχέση σας.

12.

Συγκεντρώστε την προσοχή σας στα θετικά σημεία του παιδιού, αντί να ψάχνετε για τα λάθη.

13.

Δείχνοντας εμπιστοσύνη στο παιδί, θα το βοηθήσετε να αναπτύξει την αυτοπεποίθησή του.

14.

Ένα παιδί που επιδιώκει την υπεροχή, έχει συχνά γονείς που θέλουν να είναι αφεντικά.

15.

Ένα παιδί που επιδεικνύει ανικανότητα δεν είναι ανίκανο. Το παιδί αυτό δεν έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του.