ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ
1.
|
Για να αποδώσουμε στο ρόλο μας σαν γονείς, χρειάζεται υπομονή. Προχωρήστε με μικρά βήματα.
|
2. |
Η απελευθέρωση που στηρίζεται στις δημοκρατικές αρχές, κάνει όλα τα μέλη της οικογένειας περισσότερο υπεύθυνα και ικανά. |
3. |
Οι δημοκρατικές διαδικασίες βασίζονται στην ισοτιμία και τον αμοιβαίο σεβασμό. |
4. |
Οι δημοκρατικές διαδικασίες παρέχουν το δικαίωμα της εκλογής.
|
5. |
Κάθε εκδήλωση της συμπεριφοράς έχει ένα κοινωνικό σκοπό. Οι σκοποί της αρνητικής συμπεριφοράς είναι: άτοπη προσοχή, αγώνας υπεροχής, εκδίκηση και επίδειξη ανικανότητας.
|
6. |
Οι αντιδράσεις και τα συναισθήματά σας, εξαιτίας της αρνητικής συμπεριφοράς του παιδιού, δείχνουν τον σκοπό αυτής της συμπεριφοράς. |
7. |
Ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να επηρεάσουμε τη συμπεριφορά του παιδιού, είναι να αλλάξουμε τη δική μας συμπεριφορά. Τα υπεύθυνα παιδιά διαμορφώνονται από υπεύθυνους γονείς. |
8. |
Όταν το παιδί φέρεται αρνητικά, αντιδράστε με απροσδόκητο τρόπο, δηλ. σκεφτείτε και κάντε ακριβώς το αντίθετο από ό,τι θα κάνατε συνήθως (δηλ. από κείνο που περίμενε από εσάς το παιδί).
|
9. |
Δείξτε ότι εκτιμάτε τις θετικές εκδηλώσεις του παιδιού, εκτός από τις περιπτώσεις που αποσκοπούν μόνο στο να τραβήξουν την προσοχή σας.
|
10. |
Αποσυρθείτε από τον αγώνα υπεροχής. |
11. |
Επειδή η αντεκδίκηση προκαλεί παραπέρα εκδίκηση, μην ανταποδίδετε το χτύπημα στο εκδικητικό παιδί. Δείξτε καλή θέληση για να βελτιώσετε τη σχέση σας. |
12. |
Συγκεντρώστε την προσοχή σας στα θετικά σημεία του παιδιού, αντί να ψάχνετε για τα λάθη. |
13. |
Δείχνοντας εμπιστοσύνη στο παιδί, θα το βοηθήσετε να αναπτύξει την αυτοπεποίθησή του. |
14. |
Ένα παιδί που επιδιώκει την υπεροχή, έχει συχνά γονείς που θέλουν να είναι αφεντικά. |
15. |
Ένα παιδί που επιδεικνύει ανικανότητα δεν είναι ανίκανο. Το παιδί αυτό δεν έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του. |