ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ
1.
|
Οι συγκινήσεις εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Οι συγκινήσεις μας πάντα ενισχύουν τις αληθινές μας προθέσεις. |
2. |
Τα συναισθήματά μας δεν "συμβαίνουν απλώς". Εμείς τα δημιουργούμε. |
3. |
Τα συναισθήματά
μας επηρεάζονται από τις πεποιθήσεις μας. |
4. |
Τα "ευαίσθητα" παιδιά προσπαθούν να μάς "αναγκάσουν" να τα μεταχειριστούμε με ιδιαίτερο τρόπο. |
5. |
Οι συγκινήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ελέγξουμε, να αντεπιτεθούμε ή για να προστατευθούμε και να τις προβάλουμε σαν δικαιολογία, όταν δεν λειτουργούμε θετικά. |
6. |
Είμαστε υπεύθυνοι για τα συναισθήματά μας και για τη συμπεριφορά μας. |
7. |
Το αίσθημα του ανταγωνισμού
ανάμεσα στα αδέλφια αποθαρρύνει την ανάπτυξη ορισμένων
χαρακτηριστικών και καλλιεργεί άλλα.
|
8. |
Η θέση του παιδιού μέσα στον οικογενειακό αστερισμό επηρεάζει την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά του, δεν είναι, όμως, ο καθοριστικός παράγοντας. Σε τελευταία ανάλυση, κάθε άνθρωπος παίρνει ο ίδιος τις αποφάσεις του. |
9. |
Τα παιδιά που φέρονται αρνητικά είναι αποθαρρυμένα.
|
10. |
Οι "Καλοί" γονείς έχουν τόσο πολύ εμπλακεί με τα παιδιά τους, ώστε πιστεύουν ότι πρέπει αυτοί να κάνουν το κάθε τι γι' αυτά. |
11. |
Αποφύγετε να
"κατασκοπεύετε" κάθε κίνηση του παιδιού. |
12. |
Οι "Καλοί" γονείς στερούν τα παιδιά τους από την αυτοπεποίθηση και την ανεξαρτησία. |
13. |
Προστατεύοντας τα παιδιά μας από τις συνέπειες της συμπεριφοράς τους, τα εμποδίζουμε να μάθουν. |
14. |
Οι Υπεύθυνοι γονείς αφήνουν στα παιδιά την εκλογή και τους προσφέρουν έτσι τη δυνατότητα να έχουν την εμπειρία από τα αποτελέσματα των αποφάσεων τους. |
15. |
Να είστε καλός: δείξτε σεβασμό για το παιδί σας. Να είστε σταθερός: δείξτε σεβασμό για τον εαυτό σας. |
16. |
Όταν θέτετε υψηλούς στόχους και θέλετε να είστε ο καλύτερος, επηρεάζετε το παιδί σας με τρόπο ώστε να παραιτείται από την προσπάθεια, όταν δεν μπορεί να είναι ο καλύτερος (ο πρώτος). |
17. |
Ο οίκτος δίνει στο παιδί το μήνυμα ότι είναι ανίκανο. |
18. |
Τα παιδιά επιδεικνύουν ανικανότητα για να μην κάνουν κάτι ή για να πετύχουν ιδιαίτερη μεταχείριση. |
19. |
Το καλύτερο για το παιδί είναι να το βοηθήσετε να γίνει υπεύθυνο. |
20.
|
Δείχνετε έλλειψη σεβασμού προς το παιδί όταν ελέγχετε, κυριαρχείτε, υπερπροστατεύετε και λυπάστε. |