ÅñãáóôÞñéï
  ÊïéíùíéêÞò & ÓõíáéóèçìáôéêÞò
             ÁíÜðôõîçò

 

 

 

 

 

Συμβαίνει Τώρα!

Για Γονείς

Συμπεριφορά -

Συμπεριφορά +

Κατανόηση

Υπεύθυνος Γονιός

Κατανόηση εαυτού

Ενθάρρυνση

Επικοινωνία

Συνέπειες

Πεποιθήσεις

Για Παιδιά

ταυτότητα

φιλία

Συν-Δεθείτε!

Σε ενδιαφέρει?!

Επικοινωνήστε

 

 

 

 

                                                                       
       
 ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
  

 

 

Επειδή αυτό που συχνότερα μάς φέρνει σε δύσκολη θέση και συχνά στέκεται αιτία ή αφορμή για εκδήλωση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς εκ μέρους μας- για την οποία στη συνέχεια μετανιώνουμε, όταν πλέον όμως δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για να την αλλάξουμε- της οποίας οι συνέπειες μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς τόσο για τη σχέση μας με το παιδί, όσο και για το παιδί το ίδιο, θεωρήσαμε καλό να ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο αυτό της αρνητικής συμπεριφοράς. Άλλωστε είναι πολύ πιθανόν, η πρώτη σας επίσκεψη εδώ να οφείλεται σ' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Γι' αυτό να θυμάστε ότι όσο απελπισμένοι και αν νοιώθετε μπορεί ένα τέτοιο δυσάρεστο γεγονός να σταθεί αιτία για σημαντικές και ουσιαστικές αλλαγές στη σχέση με το παιδί σας.

Λανθασμένη
Πεποίθηση
του παιδιού
    Σκοπός
  του παιδιού*

Αίσθημα και Αντίδραση του   
γονιού 

Αντίδραση του παιδιού
στις διορθωτικές προσπάθειες του γονιού 
 
Εναλλακτικές λύσεις για τους γονείς
"Ανήκω μόνο όταν μέ προσέχουν ή όταν μέ υπηρετούν". Να προσελκύσει άτοπη προσοχή ΑΙΣΘΗΜΑ:
Ενοχλημένος
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ:
Θέλει να υπενθυμίσει, να παροτρύνει.
Σταματάει παροδικά την αρνητική συμπεριφορά. Αργότερα, αρχίζει ξανά τα ίδια ή ενοχλεί με διαφορετικό τρόπο. Όπου μπορείτε, αγνοείστε την αρνητική συμπεριφορά του. Προσέξτε τη θετική συμπεριφορά, όχι, όμως, την στιγμή που την αποζητάει το παιδί. Όταν υπενθυμίζετε, τιμωρείτε, αμοίβετε, παροτρύνετε και υπηρετείτε, δίνετε άτοπη προσοχή.
"Ανήκω μόνο όταν ελέγχω ή κυριαρχώ ή όταν αποδεικνύω ότι κανείς δεν μπορεί να κυριαρχήσει πάνω μου!" Δύναμη ΑΙΣΘΗΜΑ:
Θυμός, πρόκληση. Σαν να απειλείται η εξουσία του.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ:
Ανάγκη να αντιτάξει δύναμη ή να υποχωρήσει.

Εντείνει την αρνητική συμπεριφορά του (ενεργητική ή παθητική) ή υποχωρεί με "προκλητική συμμόρφωση".

Αποχωρείστε από το πεδίο της μάχης. Βοηθείστε το παιδί να βρει τρόπους για να χρησιμοποιεί θετικά τη δύναμη, ζητώντας τη βοήθεια του και τη συνεργασία του. Η μάχη ή η υποχώρηση απλώς εντείνουν την επιθυμία του παιδιού για δύναμη. 
"Οι άλλοι μέ πληγώνουν. Κι εγώ τούς πληγώνω. Δεν μπορώ να γίνω αγαπητός". Εκδίκηση ΑΙΣΘΗΜΑ:
Πληγωμένος.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ:
Θέλει να εκδικηθεί.
Θέλει να εκδικηθεί, εντείνοντας την αρνητική συμπεριφορά του. Ή διαλέγει "άλλο όπλο". Αποφύγετε να νοιώσετε πληγωμένος. Αποφύγετε την τιμωρία και την αντεκδίκηση. Καλλιεργείστε μια σχέση εμπιστοσύνης. Πείσετε το παιδί ότι είναι αγαπητό.
"Ανήκω μόνο όταν πείθω τους άλλους να μην περιμένουν τίποτα από μένα. Είμαι ανίκανος, ανήμπορος". Επίδειξη ανικανότητας ΑΙΣΘΗΜΑ:
Απελπισία, "καταθέτω τα όπλα".
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ:
Συμφωνούμε με το παιδί ότι δεν γίνεται τίποτα.
Ό,τι κι αν γίνει αντιδρά παθητικά ή δεν αντιδρά καθόλου. Δεν βελτιώνεται. Αποφύγετε κάθε κριτική. Ενθαρρύνετε κάθε θετική προσπάθεια, όσο μικρή κι αν είναι. Συγκεντρώστε την προσοχή στα θετικά σημεία. Πάνω απ' όλα, μην πέσετε στην παγίδα του οίκτου και μην καταθέσετε τα όπλα.

*Για να αναγνωρίσετε τον σκοπό του παιδιού σας, πρέπει να εξετάσετε τα συναισθήματά σας και την αντίδραση του παιδιού στις διορθωτικές σας προσπάθειες. Η αναγνώριση του σκοπού γίνεται πιο εύκολη, αν παρατηρήσετε:

α. Τα δικά σας συναισθήματα και αντιδράσεις στην αρνητική συμπεριφορά του παιδιού.

β. Την αντίδραση του παιδιού στις διορθωτικές σας προσπάθειες.