ÅñãáóôÞñéï
  ÊïéíùíéêÞò & ÓõíáéóèçìáôéêÞò
             ÁíÜðôõîçò

 

Συμβαίνει Τώρα!

Για Γονείς

Συμπεριφορά -

Συμπεριφορά +

Κατανόηση

Υπεύθυνος Γονιός

Κατανόηση εαυτού

Ενθάρρυνση

Επικοινωνία

Συνέπειες

Πεποιθήσεις

Για Παιδιά

ταυτότητα

φιλία

Συν-Δεθείτε!

Σε ενδιαφέρει?!

Επικοινωνήστε

 

 

 

          ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
 ΤΩΝ
ΦΥΣΙΚΩΝ & ΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ

                                                 

 

1.

 

 

Η αμοιβή και η τιμωρία στερούν τα παιδιά από την ευκαιρία να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις και να έχουν την ευθύνη της συμπεριφοράς τους.                                                           

2.

Οι φυσικές και λογικές συνέπειες απαιτούν από τα παιδιά να είναι υπεύθυνα για τη δική τους συμπεριφορά.
                                           

3.

Φυσικές συνέπειες είναι αυτές που επιτρέπουν στα παιδιά να διδαχθούν από τη φυσική τάξη των πραγμάτων. Παράδειγμα: Όταν δεν τρώμε, θα πεινάσουμε.

4.

Λογικές συνέπειες είναι αυτές που επιτρέπουν στα παιδιά να διδαχθούν από την πραγματικότητα της κοινωνικής τάξης. Παράδειγμα: τα παιδιά που δεν ξυπνούν στην ώρα τους, ίσως καθυστερήσουν στο σχολείο και θα χρειαστεί να δουλέψουν παραπάνω, για να αναπληρώσουν την ώρα που έχασαν το πρωί.                                                                                   

5.

Για να είναι αποτελεσματικές οι συνέπειες, θα πρέπει τα παιδιά να τις δουν σαν λογικές.

6.

Σκοπός των φυσικών και λογικών συνεπειών είναι να κινητοποιήσουν τα παιδιά για να πάρουν υπεύθυνες αποφάσεις και όχι να τα υποχρεώσουν να υποταχθούν. Οι συνέπειες θα φέρουν αποτέλεσμα μόνο αν αποφύγετε να έχετε κρυμμένα κίνητρα υπεροχής ή ελέγχου.

7.

Δείξτε σταθερότητα και καλοσύνη. Η σταθερότητα έχει σχέση με τη συνέπεια στη συμπεριφορά σας. Η καλοσύνη αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσιάσετε την εναλλακτική λύση.

8.

Λιγότερα λόγια. Περισσότερα έργα.

9.

Όταν κάνετε για τα παιδιά πράγματα που μπορούν να κάνουν μόνα τους, τους στερείτε τον αυτοσεβασμό και την υπευθυνότητα.

10.

Διαφορές ανάμεσα στην τιμωρία και στις λογικές συνέπειες:

α. Η τιμωρία εκφράζει τη δύναμη της προσωπικής εξουσίας. Οι λογικές συνέπειες εκφράζουν την απρόσωπη πραγματικότητα της κοινωνικής τάξης.

β. Η τιμωρία σπάνια έχει σχέση με την αρνητική συμπεριφορά. Οι λογικές συνέπειες έχουν λογική σχέση με την αρνητική συμπεριφορά.

γ. Η τιμωρία λέει στο παιδί ότι είναι κακό. Οι λογικές συνέπειες δεν περιέχουν κανένα στοιχείο ηθικής κριτικής.

δ. Η τιμωρία ασχολείται με το παρελθόν. Οι λογικές συνέπειες βασίζονται στην καλή θέληση, όχι στην αντεκδίκηση.

ε. Η τιμωρία βασίζεται στην απειλή, είτε αυτή είναι φανερή είτε καλυμμένη. Οι λογικές συνέπειες βασίζονται στην καλή θέληση, όχι στην αντεκδίκηση.

στ. Η τιμωρία απαιτεί υπακοή. Οι λογικές συνέπειες επιτρέπουν την εκλογή.

11.

Αποφύγετε τις διαμάχες. Δείχνουν έλλειψη σεβασμού για τον άλλο. Μην υποχωρείτε: αυτό δείχνει έλλειψη σεβασμού για τον εαυτό σας.

12.

Βήματα στην εφαρμογή των λογικών συνεπειών:

α. Δώστε εναλλακτικές λύσεις και δεχτείτε την εκλογή του παιδιού. Δώστε στη φωνή σας φιλικό τόνο που μεταφέρει το μήνυμα ότι έχετε καλή θέληση.

β. Καθώς προχωρείτε στην εφαρμογή μιας συνέπειας, βεβαιώστε τα παιδιά ότι αργότερα μπορούν πάλι να προσπαθήσουν.

γ. Αν η αρνητική συμπεριφορά επαναληφθεί, επιμηκύνετε το διάστημα που πρέπει να περάσει, πριν ξαναπροσπαθήσει το παιδί.

13.

Έχετε υπομονή. Για να φέρουν αποτέλεσμα οι φυσικές και λογικές συνέπειες, χρειάζεται καιρός.